Handelsbetingelser

GENERELLE OPLYSNINGER OM VIRKSOMHEDEN:

Virksomhedens juridiske navn: Mobile Aesthetics LTD


Virksomhedens kaldenavn: www.MobilSpecialisten.dk

CVR-nummer: 16052573
Kontoradresse: 20 Wenlock Road, London, England, N1 7GU London
Lageradresse: Meisenstraße 27, DE-74629 Pfedelbach, Tyskland

Officiel e-mail adresse: kundeservice@mobilspecialisten.dk
Officiel web-adresse: www.mobilspecialisten.dk

 

§ 1 Anvendelsesområde

(1) De efterfølgende generelle forretningsbetingelser er del af kontrakten, som indgås via denne hjemmeside imellem Mobile Aestetics LTD, Meisenstraße 27, DE-74629 Pfedelbach, Tyskland (efterfølgende: sælger) og køber (efterfølgende også ”du” og ”dig”).
(2) Sælger udfører udelukkende sine ydelser på baggrund af nærværende generelle forretningsbetingelser. Afvigende bestemmelser fra købers side gælder kun ved udtrykkelig skriftlig godkendelse fra forhandlers side.
(3) Disse generelle forretningsbetingelsers gyldighed omfatter alle ydelser tilbudt af sælger på denne internetside. Ved køb af disse ydelser accepterer køber at være bundet af disse generelle forretningsbetingelser.
(4) Salg sker kun til slutbrugere.

§ 2 Indgåelse af kontrakt

(1) Sælgers produktpræsentation på denne internetside er ikke bindende tilbud, men ene og alene en opfordring til at afgive et tilbud.
(2) En kontrakt i form af en købsaftale kommer i stand via afgivelse af et tilbud fra købers side og
a) accepten af aftalen fra sælgers side i form af en ordrebekræftelse eller
b) samtykke grundet umiddelbar forsendelse af den af køber bestilte vare til den af køber angivne forsendelsesadresse.
(3) En bestillingsbekræftelse fremsendt per e-mail til køber udgør ikke en accept af aftalen fra sælgers side.
(4) Aftalens sprog er dansk

§ 3 Leveringsbetingelser / forsendelsesomkostninger

(1) Leveringen sker umiddelbart efter betalingen registreres (§ 4 i nærværende generelle forretningsbetingelser) til den af køber angivne leveringsadresse med mindre der er indgået skriftlig aftale om levering til en anden adresse.
(2) Dersom der opstår ekstra forsendelsesomkostninger, fordi køber har angivet en forkert leveringsadresse eller et forkert modtagernavn, så er køber forpligtet til at dække beløbet med mindre han/hun ikke er ansvarlig for de forkerte informationer.

§ 4 Betalingsbetingelser / restance

((1) De priser, som er angivet på hjemmesiden på tidspunktet for bestillingen, er gældende. De anførte priser gælder udelukkende for bestillinger, som gennemføres på internettet. De gælder i særdeleshed ikke for tilbud i sælgers fysiske salgslokaler.
(2) Købsprisen plus forsendelsesomkostninger er straks efter indgåelse af købsaftalen forfalden uden fradrag. Betaling af købsprisen sammen med forsendelsesomkostningerne sker efter købers valg og i overensstemmelse med betalingsmulighederne angivet i bestillingsproceduren. I forbindelse med betaling med kreditkort, får købers pengeinstitut til opgave at trække fakturabeløbet så snart køber har afsluttet købet.
(3) ) Alle priser er slutpriser, dvs. inklusive den lovpligtige moms og andre afgifter, men eksklusive fragt
(4) I forbindelse med købers forsinkede betaling er denne forpligtet til at betale morarenter på 5% per år over basisrenten til sælgeren, hvis han/hun er forbruger (§ 13 BGB - Den tyske føderale borgerlige lovbog). Dersom køber er selvstændig erhvervsdrivende (§ 14 BGB - Den tyske føderale borgerlige lovbog) gælder § 4, stk. 4 s. 1 med kravet om, at morarenten ligger på 8% over basisrenten.
(5) Uafhængigt af § 4, stk. 4 forbliver det overladt sælger at dokumentere et eventuelt yderligere tab.
(6) Betalingsmuligheder: I øjeblikket har du følgende betalingsmuligheder: regning (med Klarna), kreditkort (Visa, Master Card, American Express) eller PayPal.

§ 5 Forældelse / undersøgelses- og reklamationspligtt

(1) Reklamationsfristen for mangler er 24 måneder og begynder med modtagelsen af de indkøbte varer. Dersom køber er selvstændig erhvervsdrivende (§ 14 BGB - Den tyske føderale borgerlige lovbog), er reklamationsfristen på 12 måneder fra tidspunktet for modtagelse af varer.
(2) § 5 stk. 1 gælder ikke for hæftelse ved skader på legeme eller helbred, såfremt sælger eller dennes medhjælpere har handlet forsætligt eller groft uagtsom.
(3) Stykke 1 gælder ikke for hæftelse ved andre skader, der skyldes sælgers eller sælgers medhjælpers groft uagtsomme pligtforsømmelse.
(4) For erhvervsdrivende gælder retsforskrifter, undersøgelses- og reklamationspligt iht. den tyske handelslovbog.

§ 6 Ejendomsforbehold

Indtil den fulde købspris er betalt forbeholder sælgeren sig ejendomsretten til den leverede vare. Over for forbrugere er ejendomsforbehold alene gyldigt, såfremt ejendomsforbehold er aftalt i henhold til gældende love.

§ 7 Indløsning af værdikuponer

(1) Værdikuponer (tilgodehavendebeviser du ikke kan købe, men som vi uddeler i forbindelse med reklamekampagner og som har en bestemt gyldighedsperiode) er kun gyldige i den angivne periode og kan kun indløses én gang indenfor den angivne bestillingsperiode. Enkelte varemærker kan være udelukket fra kampagnen.
(2) Varens værdi skal som minimum svare til beløbet, som er angivet på tilgodehavendebeviset. Af administrative grunde er det ikke muligt at udbetale eventuelle resterende beløb på tilgodehavendebeviset.
(3) Tilgodehavendebeviser kan kun indløses forud for afslutningen af bestillingsprocessen. Det er ikke muligt at få godskrevet tilgodehavende, når købet allerede er foretaget ved at ordren er placeret. Tilgodehavende på en værdikupon kan ikke udbetales kontant eller forrentes.
(4) Værdikuponen kan ikke overføres til tredjepart. Det er ikke muligt at kombinere flere værdikuponer med hinanden.
(5) Hvis tilgodehavende på en værdikupon ikke rækker til at gennemføre den ønskede bestilling kan differencen udlignes ved hjælp af de angivne betalingsmuligheder.
(6) Værdikuponen genoprettes ikke hvis varen bliver helt eller delvist returneret, og værdikuponen er blevet udleveret i forbindelse med en reklamekampagne, og dermed ikke er blevet betalt for.

§ 8 Gaver

(1) Sælger tilbyder køber gaver i sammenhæng med udvalgte kampagner. Under en gavekampagnes løbetid vises gaveartiklen automatisk i indkøbskurven ved køb af en bestemt vare og/eller når et mindsteindkøbsbeløb er opnået.
(2) Per bestilling modtager kunden højest en gave af samme omfang.
(3) Dersom tilbuddene er bundet til en minimumsindkøbsværdi skal en bindende købsaftale være indgået for dette beløb. Såfremt værdien af en bestilling forringes grundet udøvelse af fortrydelsesretten iht. lov om fjernsalg, således at den ligger under den påkrævede mindsteværdi, udløses der ikke nogen gave ved købet. I sådanne tilfælde skal gaven sendes retur til sælgeren sammen med varen.
(4) Dersom kampagnen er bundet til købet af et bestemt produkt, vil gaven ikke blive givet, hvis der gøres brug af fortrydelsesretten iht. lov om fjernsalg. I sådanne tilfælde skal gaven sendes retur til sælgeren sammen med varen.
(5) Såfremt kampagnerne har en fast løbetid, fremgå dette af reklamen for den pågældende kampagne.

§ 9 Ansvarsbegrænsning / fritagelse for ansvar

(1) Generelt finder de lovmæssige regler vedrørende mangelsansvar anvendelse, med mindre noget andet er angivet i § 5 eller i § 9 stk. 2 til stk. 4 i disse generelle forretningsbetingelser.
(2) For andre skader end skader på liv, legeme og helbred hæfter sælger i det omfang, at denne har handlet forsætligt eller grov uagtsomt eller har forsømt væsentlige kontraktlige forpligtelser. Hæftelse og skadeserstatning, der går derudover, er udelukket.
(3) Sælgeren hæfter, uanset på hvilket grundlag et krav rejses og uagtet graden af uagtsomhed, ikke for indirekte tab eller følgeskader, som driftstab, avancetab eller tab af data.
(4) § 5 i disse generelle forretningsbetingelser sammen med bestemmelserne i produktansvarsloven berøres ikke heraf.

§ 10 Elektroniske apparater

I tilfælde af mangler ved elektroniske apparater kan køberen alene gøre mangelsbeføjelser i form af omlevering/afhjælpning gældende. Kun hvis dette har slået fejl to gange, er køberen berettiget til efter eget valg at kræve et rimeligt forholdsmæssigt afslag eller at hæve købet. Dette gælder dog ikke, når andet følger af genstandens art, manglens beskaffenhed eller omstændighederne i øvrigt. Eventuelt krav på erstatning berøres ikke heraf.

§ 11 Databeskyttelse

I forbindelse med databeskyttelse gælder persondatapolitikken.

§ 12 Frivillig returnering

(1) § 13 BGB - Den tyske føderale borgerlige lovbog. Med denne returret kan du også efter perioden for fortrydelsesret på 14 dage (se forbrugerinformationer) annullere aftalen, ved at du indenfor 30 dage efter modtagelse af varen returnerer den (fristen begynder dagen efter varen er modtaget) til MobilSpecialisten til den i slutningen af dette stykke (1) nævnte adresse. Rettidig afsendelse er tilstrækkelig for at overholde fristen. Forudsætningen for at kunne gøre brug af den frivillige returnering er dog, at varen returneres i oprindelig stand og uden skader og i originalemballage.

Varen bedes sendt til:
MobilSpecialisten
Meisenstraße 27
DE-74629 Pfedelbach
Tyskland

(2) Gør du brug af den frivillige returnering, tilbagetageles beløbet til den konto, som du har anvendt ved betalingen. Hvis det ikke længere er muligt, vil vi tage kontakt til dig.

(3) Kundens lovbestemte fortrydelsesret samt det lovbestemte garantikrav forbliver uberørt af denne fortrydelsesret.

Indtil fristen udløber for en lovbestemt fortrydelsesret gælder de deri definerede lovmæssige betingelser udelukkende. Den i kontrakten definerede (frivillige) returnering begrænser desuden ikke de lovbestemte garantirettigheder, som berøres ikke heraf.

§ 13 Online klageportal

Hvis du ønsker at klage over dit køb, kan du skrive til os via e-mail på: Du kan også altid klage til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Find mere information via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage kan indgives via hjemmesiden: http://ec.europa.eu/odr.

§ 14 Returnering af batterier

Du kan returnere brugte batterier gratis til os. Batterier, der indeholder skadelige stoffer, er mærket med tegnet og et af de kemiske symboler
Cd (= Batteriet indeholder cadmium),
Hg (= Batteriet indeholder kviksølv) eller
Pb (= Batteriet indeholder bly).
Lithiumbatterier og batterienheder fra alle systemer må kun returneres til os i afladet tilstand. Hvis batterier af disse typer ikke er helt afladet, bedes du isolere batteripolerne med tape, før du returnerer dem.

§ 15 Gældende lovgivning / afsluttende bestemmelser

(1) Tysk ret gælder med udelukkelse af CISG. Uberørt forbliver tvingende bestemmelser i den stat, hvor forbrugeren har fast bopæl.
(2) Såfremt køber er erhvervsdrivende eller ikke har sin almindelige værneting i Tyskland eller efter indgåelse af aftalen flytter sin bopæl til udlandet eller, hvis bopælen på tidspunktet for en klage er ubekendt, bestemmes opfyldelsessted og værneting i forbindelse med aftalen af sælgers bopæl.

Persondatapolitik

  • For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
  • navn
  • adresse
  • telefonnummer
  • e-mail adresse
  • Personoplysninger bliver ikke transmitteret krypteret.
  • Personoplysninger opbevares ikke krypteret.
  • Personoplysningerne i forbindelse med dit køb registreres hos MobilSpecialisten og opbevares i 5 år for at sikre korrekt behandling ved eventuelle garantisager, hvorefter oplysningerne slettes.
  • Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
  • Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
  • Alle ansatte i virksomheden har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
  • Vi bruger kun dine oplysninger til at sende din vare og informere dig, hvis uforudsete problemer med leveringen skulle opstå. Desuden vil du efter en bestilling modtage en ordrebekræftelse via e-mail.
  • Vi er en selvstændig online butik, der ikke giver dine oplysninger videre til andre. Vi opbevarer dine data sikkert men ukrypteret.
  • Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
  • Der registreres ingen personfølsomme oplysninger.
  • Som registreret hos MobilSpecialisten har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til MobilSpecialisten via e-mail: gdpr@mobilspecialisten.dk

Priser

Alle priser ved levering i EU lande er gældende udsalgspriser inkl. 25% moms. Ved levering til adresser uden for EU fratrækkes momsen automatisk.

 

Kan jeg nå at tilføje flere varer på en netop afsendt ordre?

Nej, men du kan gennemføre endnu en ordre og skrive "sendes med tidligere ordre" i notatfeltet. Vi vil slette portoen på den nye ordre. Måske modtager du alligevel to forsendelser, hvis vort lager ikke når at sammenkøre bestillingerne, men du vil kun betale porto en gang.

Sikkerhed

Vi bruger sikkerhedsprotokollen SSL, som krypterer information mellem en Internet browser (kortindehaveren) og en Internet server (forretningen). Det betyder, at de oplysninger, du afgiver ved betaling med Dankort eller kreditkort, beskyttes under overførelsen fra din computer videre til os. Som krypteringsform ved elektronisk handel er SSL almindeligt udbredt og betragtes som en meget sikker løsning. 

Du kan betale med de mest almindelige betalingskort. Hvis du betaler med Dankort eller kreditkort, skal du blot indtaste dit kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre ved bestillingen af varen. Det er gratis at benytte betalingskort, da vi betaler alle gebyrer. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken MobilSpecialisten eller andre har mulighed for at læse dataene. I vores e-butik kan du betale med følgende betalingsmidler:

Stærk kundegodkendelse

Hvad er betalingsgodkendelse?
Betalingsgodkendelse eller 3D Secure er en betalingsproces, hvor kunden skal godkende betalingen, og det minimerer risikoen for misbrug af kreditkort.

Hvad er det nye?
I henhold til de nye regler for køb på nettet, skal kunderne godkende transaktionen. Det kan de gøre ved at scanne deres fingeraftryk på bank-appen på deres smartphone eller ved at indtaste en kode, som man modtager på SMS. På denne måde kan banken være sikre på, at det er indehaveren af kreditkortet, der prøver at betale online.

Hvem skal jeg kontakte for at få yderligere informationer?
Din kortudsteder skal sende dig informationerne om proceduren for betalingsgodkendelse. Vi har ikke nogen form for kontrol over betalingsgodkendelsen. Kontakt venligst din kortudsteder direkte, hvis du støder på problemer med godkendelsesprocessen.

Med kort

 

  • Danske Euro/Master cards
  • Udenlandske Master/EURO card
  • Dankort
  • VISA
  • JCB kort
  • Diners Club kort
  • American Express kort

 

Leveringsinformation

Danmark


GLS - Udleveringssted Gratis GLS - Privatadresse 39
 
 

 

Hvis de produkter, du har bestilt, er tilgængelige på vores lager i Tyskland:
Ordre bestilt mandag-lørdag inden kl. 22:00 og søndag inden kl. 13:00 vil blive afsendt samme dag.
Leveringstiden er 3-5 hverdage, med mindre andet er angivet på produktsiden.

Dette er oplyst på vores hjemmeside. Vores lagerstatus er altid 100% opdateret, så du kan altid se, hvor lang leveringstid der er på den enkelte vare.

Du vil automatisk modtage en e-mail, når ordren afsendes fra os.

Ordrebekræftelse

Straks efter du har købt en vare online, modtager du en ordrebekræftelse via e-mail. Den indeholder blandt andet et ordrenummer, navn og adresse på betaleren, betalingsmetode, evt. leveringsadresse samt en oversigt over de bestilte varer. Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til kundeservice@mobilspecialisten.dk

Kvittering

Kvitteringen er det sidste trin i indkøbsprocessen, og vi anbefaler, at du udskriver den umiddelbart efter købet. Kvitteringen bør fremvises ved eventuel ombytning, fortrydelse eller reklamation.

Fortrydelsesret

 

Gælder kun for online køb for forbrugere!

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du har modtaget din vare. Hvis ordren indeholder flere forskellige varer, udløber fristen når du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 112 kr.

Forbrugeren hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Fortryder du en del af din ordre, er det kun pengene for det gældende produkt, som refunderes. Derfor vil fragten ikke blive refunderet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen - varer som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg; plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Du vil altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse.

Send din returforsendelse til:

MobilSpecialisten
Meisenstraße 27, 
DE-74629 Pfedelbach


Reklamationsret

Gælder kun for online køb for forbrugere!

Købelovens mangelsregler kan også finde anvendelse.

Som forbruger har man 2 års reklamationsret efter at varen er modtaget, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger og ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Reklamationsretten gælder selvfølgelig for fejl, der var til stede da du fik panserglas leveret, f eks. hvis det var i stykker ved ankomst.

Ved reklamation af mobiltelefoner, andet teknisk udstyr og reparationer, forbeholder vi os retten til at sende varen til undersøgelse hos en uafhængig reparatør.

Når du ønsker at reklamere over et produkt kan du sende varen retur.
Eftersom det letter sagsgangen vil vi opfodre til at man sender varen retur sammen med et RMA-nummer. Du skal oprette en RMA sag herunder.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Send varerne til:

MobilSpecialisten
Meisenstraße 27, 
DE-74629 Pfedelbach

E-mail adresse: kundeservice@mobilspecialisten.dk
Mærk venligst forsendelsen "Reklamation" og vedlæg e-mail kvittering.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

REKLAMATION OVER TELEFON ELLER REPARATION

Hvis du fortryder dit køb eller reklamerer over en telefon eller tablet, som du har købt hos os, så skal du huske, at du skal fjerne alle passwords, konti og personlige data, inden du sender den tilbage til os.
Glem heller ikke at tage dit SIM-kort og hukommelseskort ud (vi kan ikke holdes ansvarlige for dem).
Hvis du returnerer en Apple-enhed, så sørg for, at din iCloud-konto og "Find my phone" og/eller "MI-konto" er slettet eller fjernet fra enheden.
Allerhelst bør du føre enheden tilbage til fabriksindstillingerne, men det er ikke et krav, hvis du har fjernet alle passwords, personlige data og konti (som Google-konto, iCloud-konto, Find My iPhone etc.)
Disse krav skal opfyldes, for at vi kan behandle din reklamation.

FEJLBESKRIVELSE VED REKLAMATION OVER EN TELEFON ELLER TABLET

Ved reklamation over en enhed købt hos MobilSpecialisten, skal du give så mange informationer om problemet, som du kan. Du skal maile til os, og i returformularen oplyse en detaljeret beskrivelse af hvad, der er defekt, og hvilke fejl, du har oplevet. Skriv venligst så mange detaljer du kan, så vi kan behandle din reklamation korrekt. (f.eks. under hvilke omstændigheder fejlen opstår. Om det altid sker eller kun nogle gange etc.)

OBS!

-Den returnerede enhed skal sendes tilbage i ren stand, og det gælder særligt hovedtelefonerne (uden ørevoks) og sendes fuldstændig med alt medfølgende tilbehør som var inkluderet (kabler, oplader etc.) samt med en kopi af den kvittering/følgeseddel, son inkluderer IMEI-nummeret.
-Ønsker du, at vi skal rengøre dig produkt, koster dette op til 600 kr.
-Det er ikke et krav at maile os bevis med fotos og/eller video af fejlen, men det gør det lettere for os at behandle og løse din reklamation hurtigere.
- Læg mærke til, at batterikapaciteten begynder at aftage efter 6 måneder fra købsdatoen, hvilket er helt normalt, da batteriet bruges og slides med tiden på grund af brug/intensivt brug, tilbagevendende opladning, hvilket let kan påvirke enhedens hurtighed, hvis producentens instruktioner om korrekt brug/opladning ikke følges.
- Garanti og reklamationsretten gælder ikke ved tab/trykskader, skader fra fugt/væske, fejl som ikke kan genskabes/bevises eller fejl, som følge af fejlagtig anvendelse samt ubehørig åbning af enheden og anvendelse af tilbehør fra tredjepart / software.

Hvilke rettigheder du har som kunde, og vi som sælger, kan du læse mere om på Forbrug.dk hjemmeside: https://www.forbrug.dk/ eller https://naevneneshus.dk/.

- Det er vigtigt, at du kontakter sælgeren og fortæller om fejlen så hurtigt som muligt. At reklamere inden to måneder fra du opdagede fejlen, regnes altid indenfor rimelig tid.
Uanset hvornår du reklamerer, er det dig som skal kunne bevise, at der faktisk er en fejl. Det kan du gøre på forskellige måder alt efter hvilken slags fejl, det drejer sig om. Hvis du eksempelvis har købt en ny mobil som ikke kan starte op, skal du lade sælgeren undersøge fejlen.
- Reklamationstiden indenfor EU er mindst to år og i Danmark 2 år.
- Du kan reklamere over alle fejl, som viser sig på en vare. Men sælgeren er kun ansvarlig for fejlen, hvis den er oprindelig – det vil sige, at varen allerede havde fejl, da du købte den. En oprindelig fejl viser sig ikke altid med det samme.
Der kan være tale om en oprindelige fejl, selvom fejlen først viser sig efter et stykke tid.
En fejl, som opstår på grund af misbrug, unormalt brug (håndteringsfejl), ulykker eller lignende forhold, kan sælgeren ikke holdes ansvarlig for.
Fejl, som viser sig indenfor tolv måneder efter at varen er blevet leveret, forudsætter man også at have været til stede ved leveringen, hvis ikke andet vises. Hvis fejlen først viser sig senere, skal forbrugeren kunne bevise, at fejlen var der allerede ved levering, og det så er en såkaldt oprindelig fejl.
- Tænk på, at hvis du reklamerer over en vare, som ikke har en oprindelig fejl, kan du være ansvarlig for omkostningerne ved undersøgelsen af fejlen.
- Sælger har i første omgang ret til at prøve at udbedre problemet. Ved køb af varer betyder det, at sælger skal have mulighed for at lave varen eller levere en anden, ligeværdig værdig vare. Ved fejl i tjenester, skal du give sælger mulighed for at rette fejlen. Du kan altså ikke kræve at ophæve købet og dine penge tilbage uden først at give sælger en mulighed for at ordne det, som er galt.
- For at du skal have ret til at ophæve købet, skal fejlen være alvorlig og af væsentlig betydning for dig, alternativt at sælgeren har prøvet at udbedre fejlen flere gange uden at det lykkes.

Erhverv til Erhverv

Erhverv til Erhverv ordrer accepteres først når MobilSpecialisten.dk har bevis for betalingen – dvs. at hele beløbet er overført til MobilSpecialisten´s konto.
Erhverv til Erhverv kunder har ikke 30 dages fortrydelsesret eller returret.
Erhverv til Erhverv kunder skal tjekke varerne straks ved modtagelse og skal i tilfælde af fejl og mangler kontakte Mobilspecialisten.dk. Fejl kan ikke indrapporteres senere, hvis de skulle kunne være fundet ved modtagelsen. 
Erhverv til Erhverv kunder har 1 års garanti fra fakturaens dato. MobilSpecialisten.dk vil ombytte eller reparere defekte varer, hvilket dog ikke resulterer i, at den 1 år lange garanti forlænges. Kunden skal betale for fragten, men hvis klagen er begrundet, refunderer vi fragtomkostningerne indenfor rimelighedens grænser.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@mobilspecialisten.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.nævneneshus.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her
-https://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@mobilspecialisten.dk.


Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret på aftaler om tjenesteydelser fx reparationer.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi indgår aftalen. 1 .
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve rimelige omkostninger for det arbejde, der allerede er leveret.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Det med småt

 

Aftaler med MobilSpecialisten.dk indgås på dansk.
Når du handler på MobilSpecialisten.dk, gælder dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb. Som forbruger er du derfor beskyttet af den gældende lovgivning på området, dvs. primært Købeloven og Forbrugeraftaleloven

LOVVALG OG VÆRNETING

 

Enhver uenighed, der ikke kan løses i mindelighed og ved forhandling mellem MobilSpecialisten og en erhvervsdrivende skal afgøres efter dansk ret og ved Sø- og Handelsretten i København.

E-politik

 

MobilSpecialisten.dk har nedenstående politikker for at beskytte dig, dine informationer og dit privatliv.

E-mail
Har du modtaget en e-mail fra MobilSpecialisten skyldes det enten:

 

  • At din e-mail adresse er lagret hos os fordi du har ønsket at modtage fremtidig information.
  • At du tidligere har bestilt varer hos MobilSpecialisten, hvorved der én gang udsendes en påmindelse om restordre.
  • At du har en igangværende korrespondance med os.

 

Dele, sælge, udleje og brug
MobilSpecialisten vil aldrig dele, sælge eller udleje individuelle personlige oplysninger med andre uden din udtrykkelige tilladelse, medmindre pålagt ved lov.
Informationer afgivet til os, er kun tilgængelige for medarbejdere der har til opgave at kontakte dig eller sende dig e-mails baseret på din forespørgsel.

Uønsket e-mail fra 3. part
Har du modtaget uønsket, uopfordret e-mail tilsendt via vores system eller som giver sig ud for at komme fra vores domæne (MobilSpecialisten.dk), bedes du venligst fremsende en kopi af den pågældende e-mail sammen med din evt. kommentar til kundeservice@MobilSpecialisten.dk.